Drivy sluit zich aan bij Getaround

Drivy viert zijn tweede verjaardag in België met 2 miljoen actieve gebruikers
  • Het autodeelplatform Drivy viert zijn tweede verjaardag in België met meer dan 30.000 actieve gebruikers en 1.500 gedeelde voertuigen;

• In België werden er al meer dan 4 miljoen kilometers gereden met de gedeelde Drivy-auto’s;

• In maart 2018 lanceerde Drivy “Drivy Open” in België, de technologie die het mogelijk maakt om de deuren van een voertuig te openen via een smartphone;

• Drivy bereikt nu 2 miljoen gebruikers. Met 500.000 nieuwe geregistreerde gebruikers in minder dan een jaar, is Drivy één van de grootste autodeelplatformen ter wereld.

Brussel, 27 juni 2018 - Drivy, Europa's grootste autodeelplatform, viert deze maand zijn tweede verjaardag in België met een positief en veelbelovend resultaat: het platform telt nu meer dan 30.000 gebruikers en 1.500 gedeelde wagens. Op Europese schaal heeft het platform de grens van 2 miljoen gebruikers al overschreden. Met 500.000 nieuwe gebruikers geregistreerd in minder dan een jaar, wordt Drivy één van de grootste autodeelplatformen ter wereld.

België, een markt waar Drivy en mobiliteit evolueren

Mobiliteit is in volle evolutie in de grote Belgische steden. Gebruikers hebben nu veel oplossingen die kunnen worden aangepast aan elk type van verplaatsingen. Sinds juni 2017, de eerste verjaardag van Drivy in België, heeft het platform zijn leidende marktpositie weten te behouden met ruim 30.000 gebruikers en 1.500 gedeelde wagens op het platform. Op die manier zet het bedrijf haar ontwikkeling voort naar een steeds meer gediversifieerde aanbod van beschikbare voertuigen (gezinsauto's, stadsauto's, berlines, bestelwagens,...), waardoor het aan de steeds toenemende vraag kan blijven voldoen. De dienst beantwoordt op die manier aan de verwachtingen van de huurders, maar ook aan die van de eigenaars die via het autodelen de kosten van hun voertuig aanzienlijk kunnen verminderen.

Een strategie voor technologische ontwikkeling die aan de verwachtingen van de gebruikers voldoet

De Drivy Open-technologie, die afgelopen maart in België werd gelanceerd, maakt het mogelijk om een auto in self-service te reserveren dankzij de opening van de deuren via de smartphone. Een belangrijk voordeel dat zowel huurders als verhuurders (privé of professioneel) steeds talrijker aantrekt.

Auto’s die met deze technologie zijn uitgerust, hebben een stijging gezien van het aantal reserveringen met gemiddeld 50%. In Brussel, waar het aantal wagens met de Drivy Open-technologie het meest toeneemt, gebeurt meer dan 30% van de boekingen in self-service.

Om te beantwoorden aan de groei van het autodelen in self-service en de toename van het aantal korte ritten, bereidt Drivy al enkele maanden een nieuwe versie van zijn applicatie voor. Ten eerste wordt de lijst met de in de buurt verkrijgbare auto's die in het zoekresultaat verschijnen, vervangen door een interactieve kaart waarmee gebruikers met één klik het dichtstbijzijnde voertuig kunnen reserveren. In een paar weken zal de applicatie ook een tarief voor ritten van minder dan 4 uren aanbieden om te beantwoorden aan de vraag van de gebruikers, die het platform meer en meer voor korte ritten gebruiken.

alt text

Europa's leidende autodeelplatform

Parallel met zijn groei in België, waar lokale oplossingen en initiatieven talrijk zijn, profileert Drivy zich steeds meer als een belangrijke speler in de mobiliteit in Europa. Het platform overtreft nu de 2 miljoen gebruikers en verdrievoudigt het aantal self-service ritten in één jaar. Deze groei werd gevoed door fundamentele wijzigingen die aan het platform werden aangebracht om een efficiënte carsharing-dienst aan te bieden, aangepast aan de nieuwe gebruiken van stadsbewoners.

Paulin Dementhon, oprichter en CEO van Drivy, legt uit: "We hebben recent de keuze gemaakt om over te stappen naar een meer stedelijke aanpak - dit alles met behoud van onze inspanningen om het door Drivy Open toegestane self-service gebruik te ontwikkelen. Vandaag werpt deze strategie haar vruchten af: enerzijds is ons gebruikersbestand aanzienlijk gegroeid met 500.000 nieuwe geregistreerde gebruikers in minder dan een jaar. Anderzijds werd het aantal self-service reservaties in hetzelfde jaar verdrievoudigt".

Over Drivy

Drivy is Europa's leidende autodeelplatform met 50.000 beschikbare voertuigen en 2 miljoen gebruikers in 6 landen. Met de Drivy applicatie kunnen stadsbewoners die geen auto bezitten in een handomdraai een voertuig reserveren en het openen via hun smartphone om de stad uit te gaan voor een paar uur of een paar dagen. Het wagenpark van Drivy wordt gedeeld door personen die hun autokosten willen dekken en wagenparkbeheerders die investeren in mobiliteit.